Az iskolai ökoszemlélet kialakításának lépései - bázisintézményi műhelymunka

A Mikszáth Kálmán Gimnázium és Kollégium mint bázisintézmény bemutatta, hogy milyen fázisokon keresztül szerveződött és vált intézményessé az ökológia szemlélet. Az előadók segítségével –Várkonyi Bernadett és Madjász Julianna-áttekintette és 1980-tól napjainkig terjedő időszak sikereit és kudarcait. A levetített képek és a videó segítségével a hallgatóság szinte átélhette ezeket az eseményeket. A programot az tette igazán értékessé, hogy műhelymunka keretében még másik négy intézmény is megosztotta velünk saját tapasztalatait, gyakorlatait. A pásztói Százszorszép Óvoda, a szurdokpüspöki, a dorogházi Általános Iskola és a pásztói Katolikus Általános Iskola. Rengeteg hasznos ötlet  és javaslat hangzott el . Mind a 17 részt vevő kolléga egyetértett abban, hogy augusztusban folytatni kell az eszmecserét. Így több közös eseményt szervezhetünk és hatékonyabb együttműködést alakíthatunk ki.