TŰZHÁNYÓK NYOMÁBAN avagy TAVASZVÁRÓ A MEDVESEN

Vonat, busz, autó, két tucat betyár… Régen látott forgalom volt március 5-én szombaton a kisterenyei vasútállomáson. Összeállt a csapat és beléptünk a kastélykert szebb időket is megélt díszes kapuján. Érdeklődő tekintetek vártak minket: őzek figyelték a korán induló társaságot. A kastély múltján merengve dideregve lépegettünk a kertben. Elhagyva azt, olyan útra értünk, amit a helybéliek is kerülnek. A bányatelep kolóniáit elhagyva viszont dimbes-dombos mezőkön át értünk Kazár közelébe. A turista utat elvesztettük valahol, ezért szétszórt alakzatban a szántáson, és patakot ugorva értünk be a faluba. A szódás nyomában értünk a Riolittufa pihenőjéhez, ahol végre kisütött a nap is. Persze nem a kijelölt úton, hanem a patakmederben kalandozva mentünk a tufához. Az érdekes képződmény sok turistát vonz. Mi is megcsodáltuk kívül-belül. A vulkáni eredetű porózus kőzeten csúszva-mászva közlekedtünk. Nem igazi betyár az, aki nem lett koszos kissé.

Lihegett a sok betyár, amikor a forrástól a rövidebb de nehezebb „utat” választva indultunk tovább. Elérve a Medves vidékét, vulkáni kövek kerültek a bakancsaink alá. Egy két kavics repült a közeli tavacska jegére is, aki pedig nem vette komolyan a jóindulatú figyelmeztetést, az a tó vizét is megkóstolta kicsit…. J

Széles földutakon vidáman beszélgetve, de a hűvös miatt mégis tempósan értünk a Pécskő szikla alá. Elkészült a csapatfotó és a lávakitörés tetejéről megcsodáltuk a környék településeit, csúcsait. A salgótarjániak számára is mindig más arcát mutató kilátás a Pásztóról érkezettek számára újdonság volt. Reméljük minél többen, minél többször visszatérnek majd ide.

A volt sípálya lejtőjén Salgótarján hőskorán merengve a Dolinkán keresztül lassan lépegetve érkeztünk meg a városba, ahonnan mindenki időben hazaérhetett, hogy kipihenje a fáradalmait. 21 km lett a táv, és a szintemelkedés is 500 méter fölé került, így az eddigi legtöbb pontot érő túra lett 38 ponttal. Mindenki nagyon jól viselte a nehézségeket, le a Betyár Kalappal! Nagyon jó edzés volt ez az áprilisi kétnapos túrára, amikor majd a Börzsöny legmagasabb csúcsára, a Csóványosra törekszünk. A következő találkozónk a VándorViadal első fordulója lesz. Hajrá Bajszos sármány! Hajrá Betyárok!